GREG KNOCKADE HAJ – RÄDDADE SIN HUND

Ehhh... Ja, hur många tror att det är sant???
Jag vet inte riktigt vad jag tror och man ska ju inte lita på allt som står i tidningen men ändå...

Artikeln:

"Bara huvudet och tre ben stack ut"

Plötsligt ser Greg LeNoir hajen öppna sina käftar och sluta dem kring hunden Jake - som försvinner under ytan.

Då hoppar han själv ner i vattnet.

Det var i fredags som den hårlösa terriern Jake var ute på sin daliga simtur i Florida Keys då han plötsligt blev ett lovligt byte för den hungriga hajen.

Som tur är har han en handlingskratftig husse.

"Som en murbräcka"

- Jag sträckte min näve och slog mot hajen med all kraft jag hade - som en murbräcka, berättar Greg LeNoir, 53, för The Miami Herald.

Han fortsätter:

- Jag träffade nacken. Det var som att slå mot betong.

Den en och en halv meter långa hajen släppte genast taget om Jake som kunde simma mot stranden.

"Vårt barn"

När LeNoir följde efter såg han vattnet färgas rött efter hundens sår.

Hajens tänder hade trängt genom skinnet och skadat stora delar av buken, bröstet och ryggen. Ändå ser Jake ut att återhämta sig helt och hållet.

- Hajen hade nästan hela kroppen i sin mun. Bara huvudet och tre ben stack ut, säger Greg LeNoir - som troligtvis skulle göra allt för sin hund.

- Jag och min hustru har inga barn. Jake har blivit vårt barn. När jag såg hajens käftar sluta om honom tänkte jag att det inte är så det ska sluta.


Greg LeNoir tvekade inte när hajen attackerade - han dök i vattnet för att rädda sin hund Jake.


Kommentarer
Postat av: Em

åhh fy vad modigt av honom att hoppa i, jag vet faktiskt inteom jag hade vågat, jag är så himla rädd för hajar

2008-10-05 @ 17:33:56
URL: http://audrinas.blogg.se/
Postat av: Louise

Om det är sant så tycker jag det vasr jättegulligt att göra så, modigt!

2008-10-06 @ 08:32:11
URL: http://loux.blogg.se/

Du vill kommentera:

Har du ett namn?:
ihågkommen?

Din E-postadress: (den stannar mellan dig & mig)

Your bloggish:

Reddy to send:

Trackback
RSS 2.0